قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز ویتنام؛ کشوری با بالاترین سطح پذیرش کریپتو در جهان
ویتنام؛ کشوری با بالاترین سطح پذیرش کریپتو در جهان
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/07/06 - 14:59 0 نظر

گلدمگ: مردم ویتنام بیش‌تر از مردم هر کشور دیگری در جهان، از کریپتو استقبال کرده‌اند. عوامل متعددی باعث گرایش چشمگیر مردم ویتنام به کریپتو شده‌اند.

به گزارش سایت بازار طلا، به نقل از کوین تلگراف، ویتنام اکنون به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می‌شود که دارای بالاترین سطح پذیرش کریپتو و ارزهای دیجیتال در جهان هستند. در واقع، این کشور آسیایی توانسته است برای دومین سال پیاپی، در شاخص جهانی پذیرش کریپتو در سایت چین‌آنالیسیس، رتبه‌ی نخست را به دست بیاورد.

موسسه‌ی چین‌آنالیسیس از طریق محاسبه‌ی میزان استفاده از تمام پلتفرم‌های کریپتو - از صرافی‌های متمرکز گرفته تا شبکه‌های پرداخت همتا به همتا (P2P) - بر اساس میزان جمعیت هر کشور، نرخ پذیرش کریپتو در کشورهای جهان را اندازه‌گیری می‌کند. این موسسه برای تعیین میزان علاقه‌مندی و درصد پذیرش کریپتو در هر کشور، ترافیک شبکه‌های اصلی کریپتو را تحلیل می‌کند.

با وجود این، نرخ بالای پذیرش کریپتو در کشور ویتنام مسئله‌ای جالب و تاحدودی عجیب است؛ شاید برای بسیاری از افراد این پرسش مطرح شود که «چرا پذیرش کریپتو در این کشور این‌قدر زیاد است؟»

بالا بودن نرخ پذیرش کریپتو در ویتنام دلایل متعددی دارد؛ یکی مهم‌ترین دلایل آن این است که بر خلاف ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها که دارایی‌های کریپتو را مشمول مالیات می‌دانند، هیچ گونه مالیاتی بابت ارزهای دیجیتال در ویتنام دریافت نمی‌شود.

در حال حاضر، دولت ویتنام ارزهای دیجیتال را به عنوان ارز قانونی به رسمیت نشناخته است. با این حال، برخی از مقامات این کشور معتقدند تراکنش‌های کریپتو باید مشمول مالیات قرار بگیرند؛ ولی در حقیقت، هنوز قانونی برای شناسایی دارایی‌های کریپتو در زمره‌ی دارایی‌های مشمول مالیات در این کشور وجود ندارد.

یکی دیگر از دلایل علاقه‌مندی بالای مردم ویتنام به استفاده از کریپتو این است که دسترسی آن‌ها به سیستم بانکی بسیار اندک است. بسیاری از مردم ویتنام دسترسی محدودی به خدمات مالی استاندارد دارند. بر اساس نتایج مطالعه‌ای در سال 2021 که توسط موسسه‌ی استاتیستا انجام شد، ویتنام در فهرست کشورهایی با پایین‌ترین سطح دسترسی به خدمات بانکی، در رتبه‌ی دوم قرار دارد. طبق این گزارش، حدود 69 درصد از شهروندان ویتنامی به خدمات معمول بانکی دسترسی ندارند.

در سال 2021، اتباع ویتنامی ساکن کشورهای دیگر بیش از 18 میلیارد دلار پول به این کشور حواله کردند؛ ویتنام از این نظر، رکورد بالایی را به ثبت رسانده است. میزان حواله‌ی پول از خارج از ویتنام به داخل این کشور در سال 2020 حدود 17.2 میلیارد دلار بود - یعنی این رقم در سال 2021 نسبت به سال گذشته‌ی خود حدود 3 درصد افزایش یافته بود.

حواله‌ی بین‌المللی پول هزینه‌های گزافی به همراه دارد؛ بالا بودن این هزینه‌ها و هم‌چنین عدم دسترسی بخش زیادی از جمعیت ویتنام به خدمات بانکی، باعث شده‌اند ویتنامی‌های خارج‌نشین ارز دیجیتال را به عنوان گزینه‌ی مناسب و ارزان‌قیمتی برای انجام کمک و حمایت مالی از خانواده‌های‌شان در داخل خاک ویتنام انتخاب کنند.

از سویی دیگر، مردم ویتنام در طول تاریخ همیشه ترجیح می‌دادند از ارزهای سایر کشور، نظیر دلار آمریکا، استفاده کنند تا در زمان آشفتگی‌های اقتصادی و افزایش تورم، دارایی‌های‌شان بی‌ارزش نشوند. در سال‌های اخیر، مردم ویتنام برای محافظت از دارایی‌های‌شان در برابر تورم شدید، به خرید طلا گرایش پیدا کرده‌اند. در مقطعی در طول یک‌ دهه‌ی گذشته، مردم ویتنام حدود 400 تن طلا در اختیار داشتند.

پس از ظهور کریپتو، مردم ویتنام تصمیم گرفتند در مبارزه‌ی خود علیه تورم و محافظت از ارزش دارایی‌های‌شان، در کنار ارزهای خارجی و طلا، از ارزهای دیجیتال نیز استفاده کنند.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00